Snorkallt i Serre!!!

Shit pommes två inlägg i rad från mig det var ett tag sedan. Men nu är jag back in the game!!

Idag har hela systemet öppnat och på vissa ställen har vi haft riktigt fin åkning med nästan knädjup snö. Efter en härligt grötfrukost gav vi oss ut i backen och efter tre liftar och ett åk var det dags för att värma sig med en kaffe. Det var så fruktansvärt kallt och blåsigt att det inte gick att vara ute på en 40 min tyckte iaf Fille!! Men vi fick ut han och kunde till slut börja åka bort mot delarna av systemet vi inte åkt i tidigare. Det dröjde dock inte lång tid innan Mr. Kyla tyckte det var dags för att värma sig igen med en lunch. Denna gång gick det verkligen inte att övertala honopm opm att fortsätta utan det hela slutade med att C tog med honom tillbaka till lyan då han heller inte kunde åka längre efter att ha sumpat liftkortet. Så tre blev vi som åkte vidare mot Briancon skidvägen, men vi kanske skulle valt en annan dag för det då kylan såg till så att Björn fick en köldskada på näsan. Det fixck oss alla att ge upp skidåkningen för dagen och ta oss tillbaka genom den härliga skogen med mycket fin inblåst lössnö!!! För att sammanfatta dagen så var det en bra, snorkall dag med en försmak på vilken potetial denna by har när väl den stora mångden snö kommer.

Nu är det snart dags för en förhoppningsvis god kycklingmiddag tillsammans med stackars skadade Annika och den mycket trevlige Patrik. BTW så blev C pasta igår väldigt god, kanske inte Ramsey klass men han får absolut fortsatt förtroende i köket!!

Imorrn får det bli C som får uppdatera här då jag ska till Turin tillsammans med Mr. kyla och Lejonborg och julhandla och se Juventus VS Catania. Men jag kommer självklart berätta hur det var och då lovar jag att lägga upp lite bilder också. Men tills dess får ni ha det kanon och njuta av det C har att berätta!!!

Över och Ut
/SirE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0